Commissie aan het woord; padelcommissie

29 januari 2025


De padelcommissie is vertegenwoordigd met; Andries, Danielle, Eefje en als voorzitter Patrick En zoals gebruikelijk spreek ik altijd de voorzitter om dit artikel vorm te geven en zo dus nu met; Patrick Dekker. Ach, dat is nou toevallig. Patrick is mijn man! Laten we nu denken dat het dan dus makkelijk is om dit artikel vorm te geven. Nou, niets is minder waar! Maar we hebben een momentje gevonden om het hier even ‘zakelijk’ over te hebben, onder het genot van een kopje koffie aan onze eigen keukentafel. 

We weten het allemaal. Padel is een gewilde sport en wordt steeds groter. Maar wat doet deze padelcommissie nou precies. Daar willen we alles van weten.  

Patrick, als ik op de website van TC Suthwalda kijk, krijg ik meteen te lezen; ''de padelcommissie is verantwoordelijk voor de promotie en verhuur van de padelbanen. Daarnaast organiseren zij, in samenwerking met de toernooicommissie (interne) toernooien en clinics om leden en niet leden te enthousiasmeren en kennis te laten maken met de sport.  

Wat staat er nu precies op de website? Wat doen jullie dan precies? Zijn de taken verdeeld? Werken jullie samen met andere commissies?
Dat zijn wel erg veel vragen in één keer Moniek, maar dat ben ik van je gewend 😊. Laten we bij het begin beginnen.

Ik wil eerst even zeggen dat ik erg blij ben met deze commissie. Er zit een ontzettende goeie vibe in, een goeie energie! We doen het echt samen.

Er is inmiddels inderdaad het een en ander veranderd. We werken druk aan de website en zorgen dat deze binnenkort weer up to date is met actuele informatie! En uiteraard een foto van ons. Deze ontbreekt helaas voor nu nog even.  

Wat doen jullie als commissie? Wat zijn bijvoorbeeld jullie hoofdtaken?
We komen ongeveer één keer per twee maanden samen en vergaderen
 

Kun je vertellen wat jullie dan zoals bespreken? Wat houdt jullie bezig?  
Binnengekomen vragen en/of verzoeken worden bijvoorbeeld door ons behandeld. Die zijn heel divers maar gaan vooral over het mogelijk maken van clinics. Daarnaast bespreken we de voortgang van het Padel Onderhouds Team, oftewel POT. Dit team bestaat uit een groep vrijwilligers die zorgdragen voor het onderhoud van de padelbanen. En ondanks dat hier een mooie groep vrijwilligers klaarstaat, hebben we zeker nog behoefte aan meer. Ik maak meteen even gebruik van dit interview om aan te geven dat we hiervoor nog steeds op zoek zijn. Wil jij je steentje bijdragen om de padelbanen te onderhouden? Uitgebreide informatie vind je hier.

Ook bespreken we het organiseren van activiteiten, en dat zijn diverse activiteiten. We proberen zoveel mogelijk voor alle categorieën iets op te tuigen! Dus ben je beginner of al gevorderd? Er is altijd wel een activiteit waar je aan mee kan doen. Bijvoorbeeld de Toss, Kennismakingstoss, Champs Court en (hopelijk) een open-padeltoernooi. Dit toernooi proberen we dit jaar voor het eerst te organiseren. En nee, dan hebben we het niet over Suthwalda Open, maar een extra toernooi. Enkel voor padel! We zetten in op week 21. Als we meer informatie hebben, dan laat ik jullie dat weten!  

Daarnaast bespreken we ook de competitie. Denk hierbij aan de inschrijvingen, beschikbaarheid van de banen en leden enthousiasmeren voor de competitie. Even een leuk weetje;  Komend voorjaar hebben we zes teams op de vrijdagavond en zes teams op de zondag! 

Buiten de vergadering om hebben we goed contact met de padeltrainers aangaande de lessen en banen welke ze daarvoor benodigd hebben.  

En we hebben ook een WhatsAppgroep waar we natuurlijk veel vaker contact hebben. Als er iets niet goed gaat qua reserveringen, niet-leden welke op de baan staan, niet de juiste mensen die op de baan staan qua naam, juist gebruik van de banen,  communicatie in de gezamenlijke padel WhatsAppgroep We zijn ook een soort van toezichthouder. We krijgen echt veel signalen met de achterliggende gedachte dat wij dat als commissie op zouden ‘moeten’ lossen. Terwijl ik vind dat we één vereniging zijn. Dat kunnen we toch ook met zijn allen? 

Ik bedank Patrick voor een inkijkje in zijn commissie. Echter schrik ik wel van de laatste alinea. Toezichthouder? Dat zou niet nodig moeten zijn, toch? Ik nodig iedere lezer van dit artikel uit om met elkaar zorg te dragen voor een juiste en tijdige reservering van al onze banen. En mocht je iets zien of constateren waar je aan twijfelt, schroom dan niet om iemand daarop aan te spreken. En anders iemand van deze commissie te benaderen.  

Nieuwscategorieën

Vragen?

logo

E-mail

[email protected]

Telefoon

+31 528 372 310

Adres

Zuider Esweg 1C
7921 JC Zuidwolde

KVK-nummer

40045071